Wednesday, June 11, 2014

Ambulanse

Fredag var jeg i en ulykke. Jeg og sykkelen min møtte en ambulanse i utrykkning. Det var et heldig uhell, jeg har ingen brudd, ingen indre blødninger, ingenting, men i går måtte jeg følges hjem av Røde Kors sin offerrådgivning, fordi jeg ikke klarte å gå i gatene selv. Hun sa at jeg fortsatt er i sjokk. At det er langt igjen ennå.

Jeg har ikke lyst til å være i sjokk. Jeg har lyst til å sykle til stranda og bade. Jeg har lyst til å grille i parken. Jeg har lyst til å drikke øl med vennene mine på en eller annen bodega, jeg har lyst til å nyte sommeren. Men jeg klarer ingenting av dette, for jeg er så redd, at jeg nesten ikke klarer å gå over veien til butikken. Eller å lage mat. Eller å tenke. I stedet kommer vennene mine hjem til meg, og så drikker vi litt te, og så gråter jeg.

I morgen drar jeg til Norge, for å være med på Oslo Comics Expo, noe jeg har gledet meg til veldig lenge. Jeg hadde gledet meg til å møte de andre i Norge som lager tegneserier, som leser tegneserier, til å møte venner som kanskje ikke bryr seg om tegneserier, men som bryr seg om meg. Og jeg gleder meg fortsatt til det. Det blir bare ikke så lett. Men jeg håper vi ses der likevel, for livet er til for å leves, og jeg er så glad for at jeg lever.


2 comments:

MAGICALATTENTION. said...

Trist å høre at du var i en ulykke, fint å høre at du kom fra det uten brudd. Jeg håper at du kommer ut av sjokket snart, eller at du har gjort det nå. Det blir bra igjen! Da jeg var 16 var jeg i en ulykke og der og da var det rystende. Nå er det bare et rosa, ujevnt arr over den venstre albuen min som kan vitne om den hendelsen som var den tyngste så langt i mitt nokså korte liv. Kroppen min husker, men hodet mitt har heldigvis lagt det bak seg.

Som sagt, håper at du er på vei ut av sjokket, og at sommeren behandler deg bra og bedre enn bra.

Frøydis said...

Men, så mange gode ord jeg får! :)

Jo, det går mye bedre. Det viste seg senere at jeg hadde en hjernerystelse, den sliter jeg med ennå, det tar nok en måned eller mer å bli helt frisk, men bortsett fra det begynner det å gå ganske bra. Kroppen husker og er redd, men hjernen kan i det minste bearbeide, og det er bra :)

Håper du har en så god sommer du også!