Wednesday, February 03, 2010

Wooh!

Jon Bing vil kjøpe en tegning av meg for ei halv husleie og henge den opp på Senter for Rettsinformatikk. Jeg ble superglad. For det første har jeg aldri solgt en tegning før, og for ei halv husleie kan jeg kjøpe nye tegnesaker, eller fancy bøker, eller dra til Sverige og besøke folk jeg er glad i. Eller betale husleia. For det andre er jeg så fan av Jon Bing. Han og Bringsværd skal ha en stor del av æren for at jeg oppdaget science fiction som barn og at jeg liker det så godt. (En gang tok jeg på Tor Åge Bringsværd, han sa jeg fikk lov).

Denne uka skulle jeg jobbe seks dager, men i stad fikk jeg vite at det er en feil og at jeg har fri i morgen. Overraskelsesfridager er mye bedre enn vanlige fridager, jeg har ingen planer og gleder meg til dorky voksen-ting som å vaske badet, lage en stor middag, dra på jakt etter fine tusjpenner.
Ajaj. Good times.

Her er et festlig bilde av katten.

5 comments:

Kristin Storrusten said...

Det er så utrolig kult, og veldig fortjent!

Anonymous said...

gratulerer! jeg har også møtt Tor Åge Bringsværd. jeg fikk signaturen hans til pappa, og var litt stoka. hadde akkurat funnet ut at han skrev en av mine barndomsfavoritter. Ruffen 4 ever.

Frøydis said...

Kristin: Tusen takk! :)

Vårløk: Takk! Ja, Bringsværd har skrevet mye fint. Da jeg møtte ham hadde jeg store planer om å fortelle ham hvor mye bøkene hans betydde for meg da jeg var barn, men han hadde dårlig tid og det eneste jeg fikk stotret fram var "Kan jeg ta på deg?" Litt flaut, men jeg håper han ikke tror jeg er gal :)

h said...

Hurra og gratulerer!

Bharfot said...

Hurra, gratulerer! Gøy å selge uansett, men det er aldri helt likegyldig hvem man selger til :)