Tuesday, October 26, 2010

Begynner forfra, slipper taket

Jeg øver meg på å stå opp tidlig og legge meg seint. Det blir bare seks-sju timer hver natt, men til sist venner kroppen seg til det, svarer OK når jeg sier den skal våkne.
Det er mye å tegne og mye å pakke. Sniker meg til å skrive om morgener, netter eller søndager.  
Jeg pakker ned igjen alt jeg pakket ut i august, skriver lange lister på pappeskene. Pappa kommer noen ganger og henter dem, jeg flytter heller litt og litt enn alt på én gang. Eskene skal ikke pakkes ut denne gangen, de skal stå på loftet, i stallen, i kjelleren. Og når alt står der tar jeg en ryggsekk og en koffert, setter meg på bussen. Går av i København. 

Pappa sa han hadde ryddet på loftet for å få plass. Det står mange esker der fra før, noen fra barndommen. En av dem het «Våpen og kosedyr.»

4 comments:

Anonymous said...

"Våpen og kosedyr" høres ut som en norsk rock-klassiker.
Lykke til med døgnrytmeendring. Det er tøft, men det funker til slutt.

Frøydis said...

Ja, det er tøft, men til slutt blir det en vane. Og det er verdt det :)

Mag paa eventyr said...

Fint å se deg i dag! Jeg misunner deg din arbeidsplass, og kanskje enda mer at du skal reise snart, for å gjøre fine ting på et annet sted! En dag skal jeg også reise for å gjøre fine ting, et annet sted.

Frøydis said...

Ja, veldig hyggelig at du kom innom! Bare vent, plutselig reiser du deg opp og drar, det er sånn det skjer. :)