Friday, October 02, 2009

Epler

Dro til mamma og pappa og plukket to kurver med epler og pærer. Pærene veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med, men jeg planlegger i alle fall store mengder eplekake. Etterpå hang jeg med farmor, hun ville snakke om valget, om kvinnekamp og om de indoeuropeiske språkenes utvikling. Hun blir aldri kjedelig. Hun blir åttini i desember, men sykler fortsatt for å hente posten.
I dag satt jeg på med pappa inn til byen igjen, vi skulle på jobb begge to. Vi sto opp så tidlig at jeg ble kvalm, men vi drakk te og jeg hjalp ham å skrape nattefrosten av bilen.
Da vi kjørte forbi Bånn og Nesset var vannet fortsatt så varmt i forhold til lufta at dampen strakk seg opp i strimler, det så ut som om fjorden kokte.




2 comments:

h said...

selvplukket frukt er ren lykke!
og jeg elsker å lese om dagene dine:)

Frøydis said...

Ja, det smaker så vanvittig mye bedre!
Det er så fint å lese om dine også :)