Wednesday, March 04, 2009

Skolegreier

Vi har foto de neste ukene, og for første gang i år virrer jeg ikke rundt alene, jeg spurte Katarina om hun ville samarbeide. I dag tok vi de første skissebildene, og etterpå måtte jeg fortelle folk på jobb at grunnen til at jeg kom for seint var at jeg satt i et badekar på Sagene og glemte tida.
Vi er stort sett enige i hvordan det skal se ut, og litt mer usikre på hva det egentlig er vi skal ta bilde av, hva i all verden det skal bety. Men jeg tror det kan bli noe hvis vi jobber med det, lar det vokse litt.



































Forrige uke var jeg så lei av å tegne at jeg fikk skrive i stedet. Det eneste kravet de stilte var at jeg stilte det ut på en eller annen måte. Så jeg ba Philip om å lese dem opp høyt, vi satt i timesvis og tok opp lyd, leste tekstene igjen og igjen til ordene ikke betydde noe lenger, til vi var slitne og fnisete og blodsukkeret var lik null. Seinere klippet jeg lydfilene, la dem på mp3-spilleren og koblet til høyttalere i et lite rom. Spilte dem av høyt.
Det var utrolig rart å høre sine egne ord hver gang man gikk i gangen, å kikke inn og se at det sto noen der inne, eller de satt på gulvet. Etterpå høre dem si at de ikke ville gå ut igjen.

4 comments:

Anonymous said...

eg kan ikkje seie eg fortso kva dei tydde, men eg tykkjer dei var fine! og kanskje er det meir enn godt nok? ofte er det jo fint med noko ein synst er fint, og som ein lurar litt på kvifor. farger, former, snitt. lysperene som han der utan lys, det kvite, tomme badekaret, fråveret av vatn, fråveret av lys, tingene på ein måte tatt ut av sine vante samanheng og redusert til, form, farge. eg veit ikkje, eg likte det i alle høve. smil!

Frøydis said...

Takk for det! Disse to bildene er jo bare noe jeg tok av oppsettet med mobilen min, skissebildene tok vi med digitalkamera etterpå og da var det vann i badekaret. Vi ville ha fram et eller annet om vann og elektrisitet, og vi tenkte en del på det med å finnes mot det å forsvinne, blandet med noe drømmeaktig, ja, noe i den stilen.
De ordentlige bildene tar vi i morgen, det blir spennende, tenke mer på komposisjon og lyssetting. Vi skal bruke mitt kamera fra 60-tallet og sette inn en dias-film, det har ingen av oss brukt før så det kan bli utrolig gøy! :)

catharina said...

jeg savner granum!!

Frøydis said...

Det kommer jeg også til å gjøre med én gang det er ferdig. Huff.
Kom og besøk oss en dag! :)