Friday, January 16, 2009

I dag lagde jeg film

I dag ommøblerte jeg hele stua, pluss rommet til Benedicte, for å lage kortfilm til skolen. Katten jeg lånte av Linn var ikke med på leken, selv om rollen bare gikk ut på å være katt. Det gikk greit likevel. Når man ikke filmer ham er han veldig flink til å være katt, han ser på meg på kjøkkenet og maler høyt. Åpner du kjøleskapet nå? Kan jeg klatre inn?
Å filme var litt som å tegne på virkelighten, eller kanskje mer som å få tegninger til å bli ekte; en eskalerende følelse av makt over omgivelsene, å vri dem som hender.

I dag var begravelsen til jenta som døde, og det var visst ikke naboen min som kjørte over henne likevel. For å rette opp eventuelle misforståelser. Mamma har fødselsdag i morgen og jeg har bakt oldemors chokoladekage.

Omtrent annen hver dag surrer jeg beina og armene fast i kroppen før jeg går ut. Hvis en bit faller av plukker jeg den opp igjen. Jeg ønsker vekselvis å falle i koma og spurte rundt blokka.
Av og til har jeg hørselsproblemer.

No comments: