Tuesday, February 03, 2009

minusgrader

Jeg valgte mørkeromskurs som valgfag. Vi ser på lysbilder, lærer å blande kjemikalier, vrir på kameraet. Vi tar bilder. Oslo er så sinnssykt kaldt at man ikke kan gå ut uten flere lag strømpebukser, minst én ullgenser.
And I shut my eyes tight
Jeg skulle ønske jeg fikk sove når jeg la meg.
Jeg oppdaget liten en klump i håndflata mi, sist lørdag. Den har egentlig vært der lenge, men jeg har ikke tenkt over den før. Tror du det er en vorte, spurte jeg Linn. Linn sa hun trodde det var en vorte.
Vorter er så utrolig ekle, jeg vet ikke, selve konseptet virus er frastøtende. Det at et instinktstyrt skall med DNA kan invadere kroppen min og omgjøre en del av meg til seg selv. Jeg bestemte meg for å skjære den vekk.
and I wished I was someone else
and I wished it was warmer

Jeg husker mamma gjorde det for meg da jeg var mindre, under føttene. Jeg gjør det selv nå, jeg graver meg langsomt ned i min egen hånd. Jeg etser et hull, skjærer med skalpell, etser vekk igjen. Og smerten som følger er akkurat passe stor, små signaler ut i høyre ringefinger, porsjonert ut over dagene.



No comments: